Ny indretning øger effektivitet og bundlinje
07.01.2019 | Værkstedsudstyr
KIA Brand Store i Odense ville fokusere på kundens serviceoplevelse og indrette en mere effektiv drift. Würth Danmarks afdeling for værkstedsudstyr løste begge opgaver.
En større kundeoplevelse, en bedre medarbejdertilfredshed, en øget effektivitet og en styrket bundlinje. Det var de fire succeskriterier, KIA Brand direktør Anders Styrup havde med, da han henvendte sig til Würth Værkstedsudstyr for at få re-designet Nellemanns KIA Brand Store i Odense.
- Vi ville have kunden i centrum og udstråle, at kunden hos os er omgivet af eksperter. Vi ville øge effektiviteten, og vi ville kræse noget mere for vores medarbejdere, siger Anders Styrup:
- Vi vidste, hvad vi ønskede at opnå. Men vi havde ikke selv kompetencerne til at nå derhen. Derfor gik vi til Würth.
Flere ambassadører
Nellemann KIA Brand Store i Odense var klassisk opdelt i værksted og kundecenter; to separate bygninger og samtidig to verdner, der ikke mødtes i hverdagen.
Det kom de til.
- Der var et oplagt potentiale til at øge kundeoplevelsen og signalere kompetencer ved at vise kunderne lidt af maskinrummet, siger Arne Christensen, chef for Würth Værkstedsudstyr.
Løsningen blev at indrette en komplet testbane med en glasvæg ind til kundecenteret. Her triller alle biler igennem til et gratis tjek, inden servicearbejdet udføres:
- Det giver kunderne en mere positiv opfattelse af vores service og kvalitet og er et vigtigt element i at gøre vores kunder til KIA-ambassadører, siger Anders Styrup.
Øget effektivitet
På værkstedet er tilfredsheden også i top. En effektiv indretning og moderne værktøj og udstyr gør en positiv forskel, og det kan man mærke:
- Der er en anden stolthed og nærvær; mere smil på læben! Vi har fået færre kvadratmeter, men de er bedre indrettet og bidrager til en effektiv hverdag. Vi når mere og kører mere igennem, siger Anders Styrup.
For ham er det tydeligt, at medarbejderne hos Würth Værkstedsudstyr har investeret tid og energi i at forstå opgaven og finde en løsning, der fungerede.
- Som salgsmand har jeg ikke den faglighed, der skal til for at indrette et værksted optimalt. Jeg har brug for sparring og vejledning. Dialogen mellem vores entreprenør og Würth Værkstedsudstyr har været upåklagelig fra første dag, og det har været en tryg proces for os, siger Anders Styrup.
Gør en forskel
Den nyindrettede KIA Brand Store åbnede i februar – et lille år senere kan Anders Styrup konstatere, at de fik den løsning, de håbede:
- Vi har opnået alt det, vi håbede på: Øget effektivitet, mere på bundlinjen, glade medarbejdere og tilfredse kunder, siger han.
For yderligere information kontakt venligst Würth Danmark på +45 79 32 32 32