Kun for erhvervsdrivende  

HVORDAN ORGANISERER DU BEDST MULIGT DIN OPBEVARING?

HVORDAN ORGANISERER DU BEDST MULIGT DIN OPBEVARING?

Få 4 forslag til tidsbesparende opbevaring

Når opbevaringen er velorganiseret, sparer du tid. Tid er penge, fordi du kan bruge den ekstra tid på din kerneforretning. Men hvordan får du tidsbesparende opbevaring? Se vores 4 forslag her.

1. Alt på faste pladser

Hvor er bitten? Og hvad med skruetrækkeren? Undgå frustrationer og tidsspilde, hvis alt er på faste pladser i for eksempel lagerreolen. Du kan gøre det ekstra nemt at holde orden, hvis du har labels på blandt andet reolhylderne, hvor du nemt kan se, hvad der står på pladsen.

 

2. Skab overblik over, hvad du (snart) mangler

Hvis alt har faste pladser, er det nemt at opdage, hvis noget mangler. Når noget mangler, skal du bruge ekstra tid på at skaffe det og du risikerer arbejdsstop.

Brug overblikket over din opbevaring til at bestille i tide, inden du løber tør. Du kan også frigive endnu mere tid ved at lade din leverandør stå for genopfyldning af det, der (snart) mangler.

 

3. Det, du skal bruge lige der, hvor du skal bruge det

Gåture til lageret. Køreture til byggemarkedet. Hvis du har det vigtigste ved hånden, sparer du tid på at finde værktøj, kemiprodukter, forbrugsvarer med mere. Det giver dig ekstra tid til at løse dine opgaver.

På værkstedet kan du have værktøj og forbrugsartikler på din arbejdsstation i for eksempel en værkstedsvogn. Hvis du skal på kundebesøg, er det en god idé at tage det med i bil(indretningen). Arbejder du på en byggeplads, kan du lettere og hurtigere løse dine opgaver, hvis du opbevarer det i for eksempel en container på byggepladsen. Gerne aflåst, så du undgår svind uden for arbejdstiden.

 

4. System, system og system

Forestil dig, at du kan organisere din opbevaring således, at alt passer sammen. Så kan du hurtigt og let tilpasse indholdet til opgaverne og tage det med derhen, hvor du skal bruge det.

Et godt eksempel er en kuffert, hvis indhold kan varieres og – som en ekstra bonus – passer i de andre opbevaringsmuligheder såsom reolen. Med en systemkuffert kan du altså let tilpasse indholdet til dagens opgaver. Du kan efterfølgende tage det med derhen, hvor du skal bruge det. Det gælder uanset, om det skal opbevares i en varebil, værkstedsvogn, lagerreol eller container på byggepladsen. Det giver dig en fleksibel opbevaring, så du så gnidningsfrit som muligt kan løse dine opgaver.

Vil du frigive tid?

Vi kan hjælpe dig med en opbevaringsløsning, der skaber orden, system og frigiver tid til dine kerneopgaver. Vi kalder det ORSY®, og det står for ORden og SYstem. ORSY® består af flere opbevaringsløsninger, som du kan bruge på lageret, værkstedet, byggepladsen og i bilen.

Opbevaring på lageret
Opbevaring i bilen
Opbevaring i automat
Opbevaring på byggepladsen
 

Nyeste artiker

Guide: Læg en lydstrategi, der overholder lydklassen

23-09-2024I Bygningsreglementet (BR18) i DS 490 finder du lydklasser, som angiver kriterierne for akustisk kvalitet, herunder grænseværdier for luft- og lydisolation, trinlydniveau, efterklangstid og indendørs støj fra trafik samt tekniske installationer.

Læs mere

Værd at vide om fugtstrategi i træbyggeri

09-09-2024Det er et krav, at der udarbejdes en fugtstrategi. Bygherren er ansvarlig for sine bygninger og dermed også for fugtstrategien. En fugtstrategi reducerer antal fejl, og det nedbringer byggetiden og omkostninger.

Læs mere

Nye regler: Sådan får du autorisation til arbejde med asbest

22-08-2024Pr. 1. januar 2025 skal du have autorisation for at kunne arbejde med asbest. Læs mere om de nye regler, og hvad de betyder for dig.

Læs mere

Nyhedsbrev

 

TIlmeld dig Nyhedsbrevet

Få fingrene først på eksklusive nyheder og skarpe tilbud! Tilmeld dig vores nyhedsbrev og gå ikke glip af den nyeste viden.