Værkstedets indretning centralt i kundeoplevelsen
Volvokøbere hos Via Biler/Volvo Vallensbæk kan fra loungeområdet se både de skinnende nye Volvoer og direkte ind på Volvos serviceværksted gennem meterstore vinduer. Det stiller store krav til indretning og løsninger at have et så synligt værksted, der samtidig skal være en effektiv arbejdsplads - også over længere tid. Den rådgivende værkstedsleverandør Würth udførte arbejdet og leverede værktøjet - i tæt samarbejde med Volvo.
Et værksted uden overflødige skridt
Selvom al aktivitet er synlig, så er værkstedet i Vallensbæk primært bygget for at være en ultraeffektiv arbejdsplads for de serviceteknikere, der arbejder der.
“Der er virkelig gjort en indsats for at minimere spildtid og unødvendige gåture. Volvo har været forbi og checke alle arbejdsgange og tælle skridt, og det samme fokus har vi mødt fra Wurth. Resultatet er, at vi har etableret et højeffektivt og smukt værksted, der sender det helt rigtige signal til kunderne,” siger Anders Frederiksen.
Ifølge Anders Frederiksen har samarbejdet med alle parter været velfungerende og leverandøren har været fleksibel og samarbejdsvillig, også i forhold til at optimere på det leverede.
“Efter vi fik leveret det nye værksted har der været nogle tilretninger af arbejdsstationerne for at lette det daglige arbejde. Vores dækstation havde f.eks. nogle tunge løft med Volvos 19 tommer dæk. Det løste sælgerne Kenneth og Dan fra Würth hurtigt ved at få opbygget et liftsystem til stationen,” siger Anders Frederiksen.