Kun for erhvervsdrivende  
Koncepter til værkstedsudstyr

Værkstedets indretning centralt i kundeoplevelsen

Volvokøbere hos Via Biler/Volvo Vallensbæk kan fra loungeområdet se både de skinnende nye Volvoer og direkte ind på Volvos serviceværksted gennem meterstore vinduer. Det stiller store krav til indretning og løsninger at have et så synligt værksted, der samtidig skal være en effektiv arbejdsplads - også over længere tid. Den rådgivende værkstedsleverandør Würth udførte arbejdet og leverede værktøjet - i tæt samarbejde med Volvo.

 

Kundecase - SDKbiler

Alle kunder, der kommer forbi Via Biler/Volvo Vallensbæk har udsyn til arbejdet i serviceværkstedet.

Den nye flagskibsforretning for Volvo i Danmark har nemlig meterstore vinduer, hvor man kan følge arbejdet på værkstedet. Det er ikke tilfældigt, for det er en del af Volvos servicekoncept, at kunderne skal have et personligt forhold til deres servicetekniker - og det kræver gennemsigtighed.

“I Volvos servicekoncept kender kunderne deres servicetekniker, og når man henter sin bil på værkstedet, så taler man med ham eller hende direkte. Det princip er taget et skridt videre i vores forretning, hvor alle kunder, også dem, der handler ny bil, kan se ind på værkstedet. Det stiller store krav til effektiviteten og til hvordan værkstedet fremstår,” siger Anders Frederiksen, Værkstedschef hos Via Biler/Volvo Vallensbæk.

Værkstedet og Volvoforhandleren er netop åbnet med helt nyt værksted og helt ny indretning. Det er den rådgivende værkstedsleverandør Würth, der har leveret værktøj, installationer og maskiner - og stået for at opbygge det nye værksted.

“Der er meget detaljerede krav fra Volvo omkring, hvordan et Volvoværksted skal se ud. De valgte at bede Würth om at hjælpe med opgaven, bl.a. fordi vi i Via Biler har en lang relation til Würth,” siger Anders Frederiksen, der nævner, at Würth bl.a. sørgede for, at alt værktøj og maskiner i rummet var sprøjtelakeret i de helt rigtige Volvofarver.

VIAbiler

Et værksted uden overflødige skridt

Selvom al aktivitet er synlig, så er værkstedet i Vallensbæk primært bygget for at være en ultraeffektiv arbejdsplads for de serviceteknikere, der arbejder der.

“Der er virkelig gjort en indsats for at minimere spildtid og unødvendige gåture. Volvo har været forbi og checke alle arbejdsgange og tælle skridt, og det samme fokus har vi mødt fra Wurth. Resultatet er, at vi har etableret et højeffektivt og smukt værksted, der sender det helt rigtige signal til kunderne,” siger Anders Frederiksen.

Ifølge Anders Frederiksen har samarbejdet med alle parter været velfungerende og leverandøren har været fleksibel og samarbejdsvillig, også i forhold til at optimere på det leverede.

“Efter vi fik leveret det nye værksted har der været nogle tilretninger af arbejdsstationerne for at lette det daglige arbejde. Vores dækstation havde f.eks. nogle tunge løft med Volvos 19 tommer dæk. Det løste sælgerne Kenneth og Dan fra Würth hurtigt ved at få opbygget et liftsystem til stationen,” siger Anders Frederiksen.

 

Anders Frederiksen

“Alle kunder, også dem, der handler ny bil, kan se ind på værkstedet. Det stiller store krav til effektiviteten og til hvordan værkstedet fremstår”.

Det er den rådgivende værkstedsleverandør Würth, der har leveret værktøj, installationer og maskiner - og stået for at opbygge det nye værksted, siger Anders Frederiksen, Værkstedschef hos Via Biler/Volvo Vallensbæk.