ORSY frigiver vigtige ressourcer
ORSY | Byg
Kundecase: Jesper Bergholdts tømrervirksomhed
Jesper Bergholdts tømrervirksomhed er de seneste to år blevet kåret som Gazellevirksomhed. Den kraftige vækst har betydet, at det er endnu vigtigere at fokusere på, hvordan tiden bliver brugt. Der er kommet flere svende til, og med 11 medarbejdere er det altafgørende med et godt arbejdsflow. Det har Würths lagerstyringskoncept ORSY været med til at sikre, fordi det frigør ressourcer i hverdagen.
Inden ORSY løsningen blev indført, var det Jesper Bergholdt selv, der stod for indkøb af forbrugsvarer. Det tog lang tid og var en stressfaktor i hverdagen. I dag servicerer Würth sælgeren med bestilling og udpakning af varer.
– Jeg havde mange ting at holde styr på, fordi der altid lige var en, der sagde ’Husk lige, at vi skal bruge…’. Selv om man kan have et ønske om at følge med i alting, er det nødvendigt at få tingene sat i system, ikke mindst når virksomheden får en vis størrelse. Her var ORSY den rigtige løsning for os, fordi det frigiver min tid.
Der mangler aldrig noget
Tømrervirksomheden er blandt andet specialiseret i tagløsninger, men beskæftiger sig også med øvrige tømrer- og snedkeropgaver. Det stiller krav om et bredt udvalg af forbrugsvarer, og at der altid er det til rådighed, som medarbejderne skal bruge – hverken mere eller mindre.
– Sammen med Würth sælgeren gennemgik jeg listen af varenumre, så vi fik sammensat en aftale med præcis det, vi har behov for. Nu behøver vi ikke længere være på vej til at lægge et gulv og opdage, at vi mangler skruerne. Vi har de forbrugsvarer, vi skal bruge, og jeg skal ikke bruge tid på at jagte tilbud i tømrerhandlen.
På den måde er det blevet enklere og det har bestemt haft en positiv indvirkning på vores produktivitet.
ORSY minimerer spildtid
Også for medarbejderstaben, der er vokset i takt med virksomhedens succes, er ORSY anledning til en lettere hverdag.
– Førhen skabte indkøbet en del spildtid i forhold til, at svendene afstemte indkøb med mig og gerne lige ville tjekke, inden de købte varer til en opgave. Med ORSY kan de altid gå ud på lageret og finde det, de har brug for og viderefakturere det til kunden.
En god sparringspartner
For Jesper handler det ikke kun om, at ORSY løsningen frigiver ressourcer, så han og svendene kan koncentrere sig om den fyldte ordrebog. Samarbejdet med Würth sælgeren har også betydet, at Jesper har en sparringspartner, der er god til at sætte sig ind i virksomheden.
– Hos Würth får vi både kvalitetsprodukter og en løsning, der skaber værdi i hverdagen. Würth sælgeren er god til at komme med forslag til optimering, og fordi jeg kun behøver at handle ét sted, er tingene blevet meget mere enkle, slutter Jesper Bergholdt.