Kun for erhvervsdrivende  
Bin2Bil

Additiver rummer stort potentiale for øget indtjening

Additiver | Auto & Cargo

Kundecase: Bin2Bil

Som resten af autobranchen oplever Bin2Bil en presset hverdag, hvor tiden til at skabe yderligere salg er knap. For at udnytte det eksisterende potentiale hos kunderne tilbyder Bin2Bil sine kunder additivbehandlinger og har senest investeret i en WIC 4000 Plus rensemaskine fra Würth Danmark A/S. Det har sat skub i omsætningen.

Kundetilfredshed har altid spillet en stor rolle i Bin2Bils måde at drive forretning på, og derfor har de arbejdet meget på at få implementeret additiv-området, så det giver mening for dem selv og kunderne. Det er i høj grad lykkedes, og i dag bidrager additiver som forretningsområde væsentligt til Bin2Bils indtjening med en forventet årlig omsætning på 125.000 kr. det første år.

Würth kursus giver konkrete salgsværktøjer

I starten havde værkstedet svært ved at videreformidle deres egen tekniske viden om additiver til kunderne på en sælgende måde. Derfor tog Kristian Haubjerg på salgskursus hos Würth. Kristian har efter kurset videregivet sin nye viden til sine kolleger. - Forud for kurset havde vi solgt 1 WIC rens. 14 dage efter kurset havde vi solgt 10. Vi manglede simpelthen de rigtige værktøjer til at sælge servicen ind til kunderne, men det lavede kurset om på, fortæller Kristian Haubjerg og fortsætter: - Kurset var supergodt, fordi det ikke kun var et salgskursus. Der var mere fokus på, hvordan vi kan gøre det bedre for vores kunder. Forskellen efter kurset er, at mine kolleger og jeg selv tror på det, og vi har fået salgsværktøjerne fra kurset rigtig godt implementeret. Ved at bruge metaforer kan vi forklare vores kunder værdien af additiver og rensebehandlingen, fx ved at sammenligne med en tur til tandlægen, hvor man får foretaget en grundig tandrensning.

Additiver er blevet en succes

Hos Bin2Bil er der ikke længere tvivl om, at additiver er et rentabelt område med et stort potentiale for øget indtjening. Det har hele tiden været essentielt kun at sælge services, der skaber værdi for kunderne. Og de seneste måneder har vist netop det. Der er kommet positive tilbagemeldinger fra kunderne, enkelte har endda henvendt sig uopfordret med ros. - For mig er additiver et meget spændende projekt, og jeg brænder for de områder, hvor vi kan udvikle os. Det er vigtigt for mig, at vores kunder ikke føler, vi prakker dem noget på, og derfor er det fantastisk at følge udviklingen og se, at additiverne er blevet den succes, vi håbede på, slutter Kristian Haubjerg.