Kun for erhvervsdrivende  
Andersen Biler
”Det er nemt, hurtigt og fejlfrit – og giver en rigtig god bundlinje”

Andersen Biler ramte plet på både regneark, værksted og kundebinding ved at skifte til Würths aircondition set-up. Mekanikerne er glade for opgaven, kunderne er tilfredse, og udgifterne er faldet betragteligt.
”Det er på alle måder en god businesscase,” siger filialchef.

Større omsætning, bedre bundlinje, styrket trivsel og bedre kundepleje.

For Simon Bennekov, leverandøransvarlig og filialchef ved Andersen Biler, har der været helt konkrete gevinster og kontante resultater af at skifte leverandør på airconditionområdet.

”At vi i dag betragter servicering af airconditionanlæg som en hjørnesten i vores nuværende og fremtidige indtjening hænger sammen med den løsning, vi har fået med Würths aircondition set-up. Det har på samtlige parametre været en gevinst,” siger Simon Bennekov.

Andersen Biler betragter servicering af airconditionanlæg som en hjørnesten i deres nuværende og fremtidige indtjening – ikke mindst pga. den løsning, de får hos Würth.

Andersen Biler betragter servicering af airconditionanlæg som en hjørnesten i deres nuværende og fremtidige indtjening – ikke mindst pga. den løsning, de får hos Würth.

Simon Bennekov, filialchef og leverandøransvarlig hos Andersen Biler, ser konkrete gevinster og kontante resultater ved skiftet til Würths aircondition set-up.

Ingen skrivebordsbeslutning

Andersen Biler med 400 medarbejdere fordelt på 15 sjællandske afdelinger har været kunde ved Würth på blandt andet lifte, sporinger og andre områder gennem flere år.

Da Würth præsenterede et oplæg til deres aircondition set-up, tog Simon Bennekov først kontakt til sine hidtidige leverandører.

 

”Würths bud var alene målt på pris markant bedre, både på køb af maskiner og på forbrug. Så jeg ville da lige høre, hvad min leverandør tænkte om det. Branchen er lille, og vi skal opføre os ordentligt, og vi var fint tilfredse med produktet. Så de fik muligheden for byde ind, men de kunne ikke være med,” siger Simon Bennekov.

Gennem dialogen med Würths airconditionspecialist Stig Jensen blev beslutningen om at skifte til Würth modnet.

”Noget af det, man har stor respekt for i mit job, er at komme til at træffe en skrivebordsbeslutning, som værkstedet ikke kan holde ud at arbejde med,” siger Simon Bennekov:

”Stig er en knastør fagmand, som på ingen måder prøver at oversælge noget, men bare give konkrete svar, man kan bruge. Det gjorde mig tryg ved at træffe beslutningen om at skifte,” siger han.

Tidligere var airconditionservice en omstændelig affære, men de nye maskiner fra Würth er både mere effektive og har minimeret brug af forbrugsmidler.

Tidligere var airconditionservice en omstændelig affære, men de nye maskiner fra Würth er både mere effektive og har minimeret brug af forbrugsmidler.

”Maskinen fra Würth er klar på under 5 minutter, og er utrolig nem at arbejde med.”

”Maskinen fra Würth er klar på under 5 minutter, og er utrolig nem at arbejde med.”

Positiv modtagelse

Det har han ikke fortrudt.

”Skiftet til Würth er markant anderledes på rigtig mange positive parametre,” siger Simon Bennekov:

”Tidligere var airconditionservice en omstændelig affære. Det tog 25 minutter at varme anlægget op; opgaven tog tid, og var man uopmærksom på at skylle stationen igennem efter skift fra fossil til hybrid, kunne der opstå fejl på kundens bil,” siger Simon Bennekov:

”Man blev ikke superpopulær på værkstedet, når man solgte et airconditionservice til kunderne,” siger han.

Den stemning er ændret nu. Skiftet til Würth er blevet positivt modtaget på værkstedet:

”Maskinen fra Würth er klar på under 5 minutter, og er utrolig nem at arbejde med. Prismæssigt er Würths maskiner væsentligt under det, vi betalte før. Det har betydet, at vi har kunnet købe en ekstra maskine, hvilket har elimineret muligheden for fejl med forkerte olier og samtidig betydet, at vi undgår at skulle lave intern skylning af maskinen efter hvert service,” siger Simon Bennekov:

”Det sparer os udgifter til fejl og mindsker udgiften til forbrugsmaterialer, og det minimerer resurseforbruget, hvilket også er et klart plus. Det er jo ikke ligefrem danskvand, vi bruger, så det er godt, at miljøprofilen også har fået et løft,” siger han

Hos Andersen Biler har man dedikeret en maskine udelukkende til brug på el- & hybridbiler. På den måde undgår man fejl med forkerte olier.

Prismæssigt er Würths maskiner væsentligt under det, vi betalte før. Det har betydet, at vi har kunnet købe en ekstra maskine,” siger Simon Bennekov. Den ekstra maskine bruges udelukkende til el- & hybridbiler.

Prismæssigt er Würths maskiner væsentligt under det, vi betalte før. Det har betydet, at vi har kunnet købe en ekstra maskine,” siger Simon Bennekov. Den ekstra maskine bruges udelukkende til el- & hybridbiler.

En stærk businesscase

Det positive værksted gør også, at kollegerne i modtagelsen gerne sætter airconditionservice på dagsorden over for kunderne. Og det virker.

”Vi har løftet salget med 15 procent, og vi var ikke dårlige til at sælge det før,” siger Simon Bennekov:

”Vi har ramt plet på både værksted, skrivebord og bundlinje. En opgave, som mekanikerne ikke var ret vilde med, er de nu glade for at udføre, fordi den er blevet langt mindre kompliceret. Og når vi sælger mere af et produkt, som vi samtidig kan udføre hurtigere og med færre udgifter til forbrugsmaterialer, så er der på alle måder en god businesscase i det,” siger Simon Bennekov.

Han fremhæver også, at der med en serviceaftale hos Würth er fuld tryghed for, at man er kørende hele tiden:

”Vi får maskinen vedligeholdt, så vi undgår nedbrud, og skulle det alligevel ske, så har vi 5 års garanti som følge af en serviceaftale. Det er der tryghed i for os,” siger Simon Bennekov.

Andersen Biler har valgt at tegne en serviceaftale på airconditionmaskinerne. Den giver tryghed fordi servicebesøg fra Würth sørger for, at maskinerne hele tiden er funktionsdygtige.

Airconditionservice og –rens er samtidig en ydelse, der giver værdi for kunderne. Her kan kunden dufte og mærke, at der er sket en forbedring.

Airconditionservice og –rens er samtidig en ydelse, der giver værdi for kunderne. Her kan kunden dufte og mærke, at der er sket en forbedring.

”Det sælger sig selv”

For Simon Bennekov har det også været en positiv oplevelse at geare op for salget af airconditionprodukter i relationen til kunderne.

”Jeg bryder mig ikke om at stoppe produkter ned i halsen på kunderne. Jeg vil gerne tilbyde dem noget, som objektivt og sagligt bringer værdi. Og det gør airconditionservice. Det er et område, som skal serviceres, og det giver meget mærkbar værdi. Det gør det til et nemt produkt at sælge, fordi argumenterne er så stærke, at det nærmest sælger sig selv,” siger han:

”Samtidig er airconservice en meget konkret forbedring for kunden. Når man sender sin bil til service, så er det jo en tillidssag – kunderne kan ikke altid se, at der er sket det store. Men airconditionservice kan kunden helt konkret dufte og mærke på luftkvalitet og velvære i bilen,” siger Simon Bennekov.

Læs mere om Würths aircondition set-up

Læs mere om aircondition som indtjeningsområde